söndag 1 augusti 2010

Helgens arbete i huset =)

Oj oj oj vad jag och Crima har skruvat gips i helgen, både händer och knän värker men vad gör det, nu har vi även gipsat klart HELA HUSET!!! Tjoho vad skönt!!! =) Lite närmare inflyttning ;)

Här skruvar Crima för fullt inne i ett sovrum, medans de andra håller på ute i finrummet.Och så var finrummet färdig gipsat också!Såhär såg det ut igår efter middags tid, och jag kan meddela att det såg inte bättre ut idag efter en grogg/whisky/öl/vin runda på Tångavägen igår kväll. Tack Johan för att du förgiftade min snickare ;) Var väl på bygget si sådär max 30 min idag... Men som tur hade vi hjärnan (Malin) kvar på bygget, slitvargen Kalle och Crima som fortsatte gipsa som bara den =) Jag var tyvärr tvungen att åka och jobba vid 15.00 tiden men dom fixade det bra.Här skruvas det i burspråket i köket, skruvdragarna gick varma kan man säga. Crima gjorde en fuling igår. Gick och satte sitt batteri på laddning vilket gjorde att han fick vila lite, sen kommer han och börjar skruva. Säger till mig det är nått konstigt med min skruvmaskin vi testar byta batteri. Oj ditt behöver nog laddas och han fick vila ytterligare lite till medans jag fick köra på med nyladdat. Här sätts sista gipsskivan!!! Pappa har även siltit som en varg i helgen, dels jobbar han nätter och sen är här på bygget. Han är som en duracell kanin bara går och går!! Men idag gick han äntligen på semester. Han har börjat spackla i det bakre sovrummet.Här har han klätt in balkongdörren i tvättstugan.Här håller han på och klär in trapp väggen i finrummet =)Idag var min mormor och morfar ute på lite fika och tittade till oss =)Nu är det ett hårt arbete som väntar med spackling och slipning. Kommer antagligen få spackla flera gånger men hellre det och det blir toppen fint när vi tapetserar sen. Imorgon kanske ytterdörren till entrén kommer upp med foder runt så vi kan låsa om vårat bygge =) Då är det verkligen klart utvändigt kommer bli fint!!

Tack för idag! Ha de bra!

Kram

3 kommentarer:

  1. Han är ju så Vek den där Kroken. Jag var uppe vid nio och snickrade hela dagen! Ha det bra

    SvaraRadera
  2. Det värsta är att han aldrig lär sig av sina misstag, samma visa varje gång =) Bra gjort av dig!!

    SvaraRadera
  3. Wow... nu har det verkligen hänt saker. :) Kul Kul!

    SvaraRadera