torsdag 9 juni 2011

Projektet Klart!!!!

För ett tag sen så köpte jag mig en gammal kökssoffa på blocket för inte alls många kronor. Den har jag slipat bort det lackade som var på den för att sen kunna måla den.Och vit blev den, målade den först med grund färg och sen riktig färg 2 ggr.Jag har ju pratat om att tapetsera om i köket tidigare och japp det är precis vad vi har gjort. Det var skit svårt när man skulle välja tapeter till hela huset och bara kolla på små tapet prover. Jag har varit nöjd med hela huset för utom köket det har lixom inte passat in till resten av huset. Jag känner att köket är husets hjärta och där är man flera gånger om dagen och då vill man trivas =) Och det gör jag verkligen nu!!
Har även satt upp på väggen mot hallen en fusk trä panel som vi har målat vit, blev väldigt ljust och fint.Har som sagt tapetserat om, det blev samma tapet som vi har i hallen för jag tycker den är så himla fin och jag bara älskar den.Bara en liten list som saknas =)Vi har även när vi ändå hållit på slipat och spacklat alla fönster i köket och målat om dom. Så nu glänser det igen!Har även skickat efter väggtext till köket som fått sin plats på väggen mot hallen.Tapetserat klart i burspråket, det var inte lätt kan jag lova ner mellan alla fönsterna men det gick efter mycket slit och svett..Även en liten snutt runt fönstret vid diskbänken.Nu har soffan fått sin plats och det blev skit bra jag är så nöjd. Och Hanna har hjälpt mig att sy dyna, kuddar och gardiner till köket vilket blev pricken över it =)
Titta så bra det blev!!!Nu blev det lite färg till det grå/vita köket.Har satt upp den svarta kappan som jag hade förut, men ska nog sy mig en i grått sedan passar nog bättre men den svarta får va där så länge.Nu har jag även en liten gardin över diskbänken också ;)Ja det är alltså detta jag har pysslat med, och nu vill jag inte vara någon annan stans än i köket. Kanske blir mer bak och matlagning vem vet (då blir väl Crima glad att han slipper).

Tack Hanna än en gång för hjälpen, du är guld värd sying är inte min starka sida =)!!!

Ha det gott!
Kram

3 kommentarer:

  1. Varsegod kära du! Alltid kul att kunna hjälpa till. Och sen heter det sömnad inte sying :) hihi Kramar

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev när det blev helt klart. Tack för igår, nu har jag ättit upp det sista av brödet, det var så gott. Kramar

    SvaraRadera
  3. Snyggt Linda! Verkligen mysigt med en soffa ;)

    SvaraRadera