söndag 19 juni 2011

Kvälls macka!

Tog en blogg- och facebooks runda tidigare ikväll och fick se att alla var i bakar tagen, även jag blev sugen. Så jag och (hör och häpna) Crima har bakat bagels ikväll som vi åt nygräddade, gud vad gott det var. Har bara gjort dom en gång tidigare och hade glömt hur goda dom var. Receptet finns under mars 2010 för den som vill testa =)Så gott när smöret smälter lite och med ost, skinka gurka och tomat, mums!!Tidigare i eftermiddags var jag, Crima och hans mormor på bilbingo i regnet, riktigt mysigt och kul att Crima äntligen ville följa med en gång. Jag brukar klara 3 brickor men det slutade med att jag satt med 5 st för det var vist någon som somnade.... men det gick inte bättre för det, hans mormor Kerstin vann så vi fick iaf tuta en gång =)
Troligt vis följer nog inte Crima med mer på bilbingo men han har lärt sig baka bröd så man kan alltid hoppas att man blir överraskad med nybakat bröd någon gång ;)

I morgon är det ny vecka, måndag, jobb, vägning och nya tag!!!

Nu är det dags för sängen!!

God natt!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar