söndag 3 april 2016

Mera tårtor!

Då var det söndag igen hur fort går inte en vecka eller? Nya jobbet känns riktigt bra och dagarna går så fort där vilket är riktigt kul, bra arbetskollegor och känner mig som en i gänget nu :)
Som sagt det har varit en tuff vecka som jag nu kan lägga bakom mig, heltid på nya jobbet, jobbat extra hos mamma och saker som måste fixas hos henne. Min systerson Filip fyllde 3 år i fredags så då var det kalas och jag hade bakat tårta och fixat köttfat. Och ännu mera tårtor men det är ju så kul :)
Filip ville ha en Hulken-tårta så det fick det bli och såhär blev den.
 Kallskuren fläskfilé och kycklingfilé med massa goda frukter.
 Kalasfina Leo, min lilla ögonsten!
Och mitt lilla hjärta och tuffing Max!
Igår gjorde jag en Nicke nyfiken-tårta blev riktigt nöjd faktiskt :)
Så igår kväll var jag värd en god drink min egen variant av Hallonmojito :)
Hallon, sockerlag, mynta, lime, bacardi razz, hallonsoda och krossad is. MUMS!!!!!
Idag tog hela familjen en mysig trip till Borås och shoppade en ny vårjacka och kläder till Max inför dagis. Crima köpte en cykelhjälm till sin nya cykel :) Och jag köpte en del kläder, älskar presentkort tur jag hade ett, haha... 
Och sen har jag gjort en smörgåstårta och jobbat ikväll hos mamma. Ikväll upprepade hon mina pojkars namn det var ju lite kul. Men gud vad jag saknar henne!!!! Även fast hon finns så gör hon ju inte det. Snyft... Jobbigt emellanåt.. särskilt när man blir påmind om saker från förr när hon var friskare. Men det är bara att gå vidare det blir inte bättre snarare sämre och sämre.. 

Oj vad klockan sprang iväg.. ska upp om 6 timmar. 

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar