söndag 27 mars 2016

30-års fest

Igår var vi bjudna på Davids 30-årsfest, bussresa mot hemlig ort där färden slutade vid Norrqvarn. Ett ställe som jag aldrig varit på men jättemysig miljö i närheten av Göta kanal. Bussresan tog 2,5 timme med ett stopp på vägen med lite snittar och bubbel. Vi fick en god tapas tallrik till förrätt och en god buffé till varmrätt. Jag hade fått i uppdrag att göra tårtor till kaffet och de skulle givetvis vara flygplan inspirerade. Så såhär blev dom 2 st :)
Min man var väl en av dom som var mest förfriskad under kvällen och dansade loss en hel del till bandet Gla´Pack med en ny dansstil typ nere på knä :) hahaha såg för kul ut.. Så han har väl mått sådär idag.
På tal om min man så ska han ju springa Göteborgsvarvet i maj och har ju varit ute och sprungit till och från en del men har pratat om att han velat ha en mountainbike (terrängcykel) som han kan varva med. Så jag köpte en och gav han som en överraskning och man kan väl säga att han blev lite chockad men glad så det var ju kul :) Lite förtidig 30-års present men kände att han har nytta av den nu än i december.
Max har varit riktig glad då det varit många påskharar med presenter mest glad av denna spindelmannen helikopter i lego :)
Nu har jag en tuff vecka framför mig med dubbelt arbete tis, ons och tårtor mm åt min systerson Filip som fyller 3 år på fredag. Men nu har vi äntligen fått tag i en tjej som ska jobba för mig hos mamma så det kommer bli bra. Och Max ska skolas in på dagis om 2 veckor så då blir det mer vardag iaf för han och han får träffa lite kompisar :)

Dags att sova, var ju hemma 04.00 från festen så börjar bli lite sliten nu.

Ha de gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Dina snittar och tårtor var suveräna Linda. Din man var trevlig hela kvällen så det var inget att klaga på. Vi tyckte att det var jättekul att få tillbringa kvällen med er ungdomar.
    Ing-Marie och Gerth

    SvaraRadera
  2. Haha det var väl tur det då 😊 tack så mycket kul att ni gillade både tårtan och snittarna!

    SvaraRadera