måndag 14 mars 2016

Nytt jobb!

Ja nu har det hänt grejer.. Har länge tänkt att jag skulle söka nytt jobb då det är lite jobbigt psykiskt att jobba hos mamma 100%. Att se henne bli sämre och sämre för varje dag som går tär på en även om jag har försökt stänga av de känslorna.
I tisdags i förra veckan tyckte ett par kompisar att jag skulle söka ett jobb som kommit ut och som skulle passa mig, efter lite funderande så skickade jag in mitt CV på kvällen. Dagen efter i onsdags ringde de och ville träffa mig på en intervju på torsdagen. Intervjun gick bra och i fredags ringde de och sa att jag fått jobbet :)
Så redan IDAG gjorde jag min första dag på nya jobbet som restaurangbiträde i Kinnarps Personalmatsal. Är så glad att jag vågade söka efter lite stöttning från vänner och familj. Dagtid mån-fred var ju bara något man kunnat drömma om, har ju jobbat varannan helg och kvällar under en lång tid nu. Det var riktigt kul och det kommer bara bli bättre för varje dag när man lär sig mer och mer :)
Kommer stå kvar på inringning hos mamma om det krisar någon gång och nu kan jag hälsa på mamma när som helst istället :) Det kommer bli mer socialt nu och man träffar mycket människor, man har ju inte så mycket utbyte av mamma då hon inte kan förmedla sig längre. Jobbigt men det är bara att gilla läget.. Hon hade nog varit glad för min skull får vi hoppas.
Firade med lite god mat här hemma i lördags och kollade på mellofinalen med syrran och familj. Det blev en räkbakelse till förrätt, till varmrätt en god köttbit, pepparsås och krossad potatis och till dessert blev det banoffee pie i glas :)
Så jäkla gott med krossat digestivekex i botten, karamelliserad mjölk, banan, grädde och lite krossad dajm på toppen. Mums!
I går var jag och syrran i Borås och kollade på vår män då de sprang ett seedinglopp på 10 km inför Göteborgsvarvet. Det gick riktigt bra Henke sprang på 52,23 och Crima var inte så långt efter på 56,03. Från att inte ha sprungit alls mycket till att klara loppet under 1 timme för Crimas del var toppen är riktigt stolt! Bra jobbat älskling :)
Jag skulle ju varit mammaledig i 5 månader till var ju tänkt men kände att jag fick ta chansen när jag fick den och Crima ska börja jobba nu med. Som tur var har Max fått en dagisplats som skulle varit 15tim/vecka som vi nu får göra till en vanlig dagisplats då han kommer få gå mån-fred istället men han har längtat efter att få gå på dagis så det blir nog bra. Problemet bli Leo men vi för lösa det under några månader via Farmor, morfar och Crimas moster får bli lite dagmamma :)

Nu ska jag lägga mig är helt slut efter idag då det varit mycket att ta in, kör på imorgon igen :)

Ha det gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar