lördag 5 december 2015

Julgodisbak :)

I torsdagskväll träffades vi tjejer och bakade julgodis hemma hos Julia. En mysig tradition vi har startat, alla bakar de sorter man vill och sen provsmakar vi varandras när vi är klara. Jag bakade samma som förra året Mozartkulor, jag älskar ju mandelmassa och ihop med hasselnöt, nougat och choklad är de ju bara så ljuvligt mums!! Hela gänget :)
 Mina fina kulor :)
 Simone kokar fudge med smak av apelsinkrokant.
 Malin bakade tomteskums fudge super goda men väldigt söta. Men de ska jag testa någon gång.
Julia bakade typ lakritskola som hon doppade i mörk choklad och mied lite flingsalt på. De blev en hit och lite annorlunda.
Linnea bakade lite rocky road och här rispuffar med choklad.
Titta så många sorter det blev och alla var riktigt goda :)
Tänkte testat en sort till men det skit receptet gjort att jag brände hela botten på Julias kastrull, suck... Men jag fick rent den till slut iaf, haha...

Igår har jag och pappa varit och julhandlat i Jönköping så nu är jag klar, så skönt! Crima fyller ju år nästa helg med så det blev en del presenter till han också :)

Och i kväll blir det julfest här hemma hos mamma med alla anställda med lite julmat och klappjakt ska bli både kul och mysigt.

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar