fredag 11 december 2015

Sofie & Jag :)

Idag har jag som sagt haft en heldag med min systerdotter Sofie :) En dag då bara hon har fått stå i centrum och har fått bestämma precis vad vi skulle göra. Jag hämtade henne på dagis 9.30 och först ville hon åka till Arena Skövde och bada, till lunch fick det bli Alpina och lite kebab för att sen åka vidare till Stellas lekland :)
På Stellas Lekland blev det mycket klättra, rutschkana, bollhav och hittade en tjej att leka med. Fika var också ett måste och hon ville typ aldrig åka hem. Men till slut drog vi oss hemåt, ett stopp på Maxi för lite fredagsmys och sen hem för att baka Dumlemuffins.
Efter lite lek med play doh ville hon bada igen men denna gången i badkaret. På med simglasögonen för att dyka under allt skum och leta efter badleksaker. Efter det fick jag föna och göra vågor i hennes hår :) Och sedan självklart skriva ett brev till mamma hur dagen hade varit.
Trodde hon skulle somna tidigt efter denna fartfyllda dagen men hon höll låda ända till 21.30 :) Vad ska vi hitta på nu sa hon ända fram till 21.00 men somnade sedan gott och hoppas hon gör det hela natten.
Vi har haft en riktigt härlig och mysig dag tillsammans. Ja jag har ju inga egna döttrar så då får jag låna syrrans att göra tjejgrejor med. Min pojkar har varit med farmor och farfar på julfest och varit små tomtenissar och Crima har varit ute med sina jobbarkompisar.

Våra Dumlemuffins blev riktigt goda! Så receptet kommer här :)
Dumlemuffins
100 g smör
2 dl mjölk
2 ägg
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 påse dumle

Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små. Smält smöret och tillsätt mjölk. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker pösigt. Rör ner den ljumna vätskan. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.
Fyll muffinsformarna till 2/3 med smet. Stick ner Dumle i varje form. Grädda i mitten av ugnen i cirka 20 minuter om du gör stora muffins eller 12-15 minuter om du gör små. 

Nu är det dags för sängen!
Ha de gott!
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar