torsdag 19 november 2015

Heldag med barnen :)

Idag har Crima varit iväg med jobbet på galej efter jobbet, så det har varit en heldag för mig med mina pojkar. Sofie och Filip har även varit hemma från dagis idag så vi ringde hit dom så Max fick leka av sig lite. Mycket bus som vanligt när kusinerna kommer ihop :) Det behövs inte mycket grejer för att de ska ha roligt en tom kartong blev dagens lek.
Frågade Sofie om hon ville baka något, och självklart ville hon det. Så det blev chokladmuffins med lite frosting på som Sofie dekorerade fint med olika strössel.
Det blev även lite skapa på Max rum, fina teckningar. Och Sofie gillar att skriva nu, jätte duktig är hon väntar på mitt första brev :) Får ett och annat sms ibland, haha :)
Blev även lite lunch, det är så typiskt barn att man frågar går det bra med makaroner och korv och de svara JA!!! Och sen när de väl ska äta så pillar de i maten och säger jag gillar inte det. Haha suck :)
Och ikväll blev det mys med mina prinsar, lite film i soffan och när filmen är slut så säger Max ofta spola tillbaka och så vill han se den igen. Kan ju vara kul att se lite olika men näpp gärna samma film om och om igen :)
Leo somnade runt 19 och Max vill ju gärna vara uppe länge men lägger man sig med han i sängen så vet man att han somnar inom 30 minuter. Mysigt att han ligger still när man läser en bok och att han vill att man ska läsa. Ikväll blev det Alfons och Flygplan :)
Imorgon ska barnen mysa med farmor och farfar och jag ska ha en heldag med mig själv i Göteborg, ska bli så skönt att bara strosa runt och shoppa lite julklappar och något till mig själv kanske inte mycket kläder som passar nu när jag har gått ner en del ;) Och det var jätte längesedan jag åkte tåg, ska bli spännande.. haha..

Oj vad klockan sprang iväg 23.26 Crima påväg hem så dags att krypa ner och hoppas att barnen sover gott så man kan ladda batterierna.

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar