måndag 9 november 2015

Favoritkaka :)

Idag har jag och Max bakat min favoritkaka Bruna bröd eller vad den nu heter. De är sååå goda och man kan typ äta hur många som helst. Denna veckan hade jag gått ner 1,5 kg så en och annan kaka är jag allt värd idag :) haha... När jag inte bodde hemma så bakade mamma alltid dessa och skickade med mig :)
Bruna bröd

100 g margarin
1 ägg
1,5 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2 msk kakao
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

1 uppvispat ägg och pärlsocker

Vispa margarin, ägg, socker och vaniljsocker poröst. Sikta i kakao, blanda mjöl och bakpulver och rör sedan i. Upp på mjölat bakbord dela i 3 längder, pensla med ägg och strö på pärlsocker. In i ugnen 175-200 grader ca 15 min. Skär kakan innan den kallnat.

Igår firade vi Farsdag och jag kan inte önska mig en bättre pappa än Christoffer till min 2 fina pojkar :) Älskar min lilla familj!
Är det någon som har följt Modus på 4:an? Det är riktigt spännande och är säsongsavslutning på onsdag, tråkigt när något man gillar tar slut men har hört att det ska bli en säsong 2 :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar