måndag 17 november 2014

Hej alla där ute i höstmörkret :)

1,5 månad bloggtorka vad hände?! Vart tog den tiden vägen och vad har hänt sedan dess? Kul att höra att mina inlägg är saknade det värmer i hjärtat :) Ska försöka hitta lite tid och bli bättre och uppdatera mer om vad som händer i mitt liv och min vardag och dela med mig av smarriga recept som jag testar/testat :)

Vad har vi haft för oss då? Det har varit fullt upp och ingenting, sjukdomar, kalas, fester, nattgäster från dalarna, tårtbak, nytt bilköp, restaurangbesök och mycket familjetid.

Max min älskade lilla buse har nu börjat prata mer, mer ord ploppar ur hans mun och han bara växer och växer :) han började sova bättre om nätterna men fick då tillbaka sin förkylningsastma, hostar och är rosslig i halsen och vaknar därför nu av hostattacker, suck suck stackars liten. Men han är så glad och go ändå!
Vi har varit på 30-års fest alltid lika roligt :) Varit på 20-årskalas hos min kusin i sin nya lya, jättefint boende. Och sen har vi varit på 50-årskalas hos min faster där jag hade bakat lite tårtor. Hon är ju mycket för att vara i skogen och jaga så då fick det bli en sådan här tårta.
Hihi, så kul att baka tårtor :)
Det är ju ingen hemlighet att jag jobbar som personlig assistent hos min mamma som har MS. Har nu varit här i 3-4 år, det känns både bra att kunna hjälpa henne så mycket jag kan men samtidigt jobbigt psykiskt. Kommer antagligen söka efter annat arbete framöver, men vad vill jag göra? Eget café är ju drömmen :) Mamma blir sämre och sämre, sover nästa hela dagarna orkar inte vara vaken längre stunder och blir stelare och stelare. Denna årstiden gör iofs inte saken bättre då hon är mer för värme. Nu i veckan fick hon en ny rullstol som hon nu kan luta bakåt och vila i och som hon sitter mycket bekvämare i. Mina känslor går ju upp och ner, har varit mycket ledsen för att det är som det är men just nu är jag så trött på att se henne bara sitta som ett skal och inte kunna kommunicera och ibland önskar jag att hon inte fanns. Det menar jag ju egentligen inte men så känns det just nu, man är ju ständigt orolig på vad som ska hända med henne. Jag blundar och önskar bara att hon vore frisk och kan gå och prata igen, och vara med om Max uppväxt hon hade varit världens bästa mormor! Bilden är från 2007 då hon kunde gå :)
Till helgen ska jag, syrran och våra män bo på hotell i Göteborg ska bli så härligt att bara få komma bort och umgås lite :) Sedan drar vi vidare till Ullared för lite shopping! 
Nästa vecka fyller min lilla guddotter Sofie 4 år och hon har som vanligt beställt en Hello Kitty tårta helst en STOR så vi får väl se vad jag kan hitta på :)
Shit det är snart jul, vill börja pynta med adventsljusstakar och stjärnor för att lysa upp mörkret men får nog vänta nån vecka till. Mysigt ska det bli!
Har iallafall något som lyser upp min vardag :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar