tisdag 22 maj 2012

Såhär blev dom..

Såhär blev prinsesstårtorna jag gjorde i söndags!
Ganska nöjd för att vara första gången med marsipan, förutom provtårtan då. Jag köpte färdigkavlad marsipan men den är alldeles för liten med min goda fyllning, sylt, glasskräm och grädde. Så man måste kavla ut den mer och det är lite kruxigt så det inte går sönder då den blir ganska tunn. Blev väldigt nöjd med mina rosor då jag kom på ett bra knep hur jag skulle göra!

Nu börjar det växa lite i mina pallkragar, det som tittar fram är iaf, sallad, dill, timjan, tomat och gullök och ikväll fick jag lite färdigodlad oregano av Petra som jag satt i en kruka nu. Tack så mycket!

Imorgon bär det av till Dalarna får att hälsa på Anders (våran inneboende) som kommit hem från USA en sväng, ska bli riktigt roligt har saknat honom och hans tjej Therese. Så imorgon kväll blir det mycket skratt kan jag lova!

Har varit en härlig dag idag och mer ska det bli säger dom, underbart!!!

Ha de gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Åh, så fina de blev. Smakade säkert gott också. Hälsa så gott till Anders och Therese. Kör lugnt så ses vi snart igen. Kramar

    SvaraRadera
  2. Tårtorna va super goda!!

    SvaraRadera