söndag 24 juli 2011

NATT BYGGARNA!!!

Här om natten körde jag, Malin, Crima och Henke make over i pappa och mammas hall. För några månader sedan bostads anpassade dom hemma hos dom för mammas skull, bytte bland annat ut ytterdörren till en med automatisk dörröppning så mamma bara kan trycka på en knapp för att öppna. Och pappa la om golvet i hallen, men sen blev det stående så med rivna lister och skavda tapeter.

Efter Henke och Crima gjort klart altan/verandan så bestämde jag och Malin att vi skulle göra iordning hallen åt han när han var och jobbade natt, som tur fick vi med grabbarna på idén. Så här såg det ut innan.Pappa hade tidigare berättat lite hur han ville ha det, och ville ha det ungefär som jag har det nu i mitt kök. Jag har inte ont av att han har samma tapet eller panel så det köpte vi in. Henke och Crima började sätta panelen i hallen.Vi målade om taket till vitt, fick turas om för det är jobbigt att måla uppåt + att vi han måla det 2 grr.Så fort Henke och Crima hade satt panel så gick jag efter och tapetserade =)Medans jag pillade med tapeterna så gick Crima efter och satte upp lampor mm och Henke gick efter och satte lister.Under tiden målade Malin hallmöblerna till vitt.Tänkte målat om deras kökssoffa som dom har i köket men jag hittade en lite mindre och jättefin på jysk som vi köpte och som även fick bli en present från nattbyggarna. Malin sydde även kuddar, duk och gardin till hallen. Köpte tyg i gula huset i Kinnarp har aldrig gjort det förut men vad mycket bra och billigt det fanns.Ta da!!!! Såhär blev det, mysigt och jättefint tyckte vi.Det blev så ljust och fint särskilt när taket blev vitt också. Pappa jobbade ju natt så vi började och gjorde lite på eftermiddagen och sen körde vi vid 23.00 och var klara vid 04.30 på morgonen. 1 ½ timmes marginal tills han kom hem, vi orkade inte stanna men skrev en lapp. -Hoppas det var såhär du tänkte dig eller bättre?! Älskar er! Kram bygg gänget!! Hade betalat mycket för att se hans min =)
På morgonen berättade han att han trodde han gått fel och bara suttit och tittat på det i 1 timme. Överraskningen var med andra ord lyckad!!! Istället för Bygglov kallar vi oss nu Nattbyggarna ;)På tal om något annat, så hade jag beställning på pasta sallad till 107 personer igår. Gjorde 60 l sallad med pasta, soltorkade tomater, fetaost, rödlök, kyckling, sallad och lite grekisk sallads dressing på. Oliverna fick vara vi sidan om. Så igår var det fullt upp också + att vi var på kalas i Varberg på kvällen och var hemma vid 02.00 i natt. Idag är trött bara förnamnet =)Tänkte städat huset idag men det får nog vänta lite.

Ha en bra dag!
Kram

5 kommentarer:

  1. Jösses! Vilken grej ni har gjort! Fint blev det!

    SvaraRadera
  2. Vi var i Skrea utanför Falkenberg på kalas gumman. Vad fin hallen blev.

    SvaraRadera
  3. Spela roll ;) var iaf ett antal mil hem ifrån var för trött för att veta vart vi var =) haha

    SvaraRadera
  4. Glömde ju skriva att Gula huset är bäst! :) Han har det mesta Göran!

    SvaraRadera
  5. Hallen blev jättefin! Kan tänka mig din pappas min när han steg innanför dörren på morgonen :)

    SvaraRadera