onsdag 20 juli 2011

Arbete i full gång...

Hemma hos mamma och pappa håller de nu på och gör om verandan på framsidan. Det hade regnat in genom taket så det mesta hade ruttnat. De byter nu ut det och lägger nytt altan golv och gör det även lite större, kommer bli bra när det är klart. Igår byggde Malin och Henke en gungställning till Sofie hemma hos dom och Sofie älskade att gunga och ville inte kliva ur. Så idag har morfar också köpt en liten gunga till sin ställning så hon även kan gunga när hon är där =)Jag och mamma sådde lite sallad, dill, rädisor och morötter tidigare i år och kolla vad det växer, särskilt under veckan som vi varit på semester.Pappa har satt potatis och idag plockade jag upp lite som vi fick, jösses vad potatis det hade blivit, ska bli gott till middag =)På tal om växtlighet, ute på våran väg kryllar det med massa smultron, hallon och lite blåbär så det behöver vi inga trädgårdsland till. Ska man baka är det bara att gå ut och plocka.Borta hos mamma var det en som var trött efter allt gungande, somnade som en stock på min arm och ligger nu gott under en björk.Förresten min mobil har återuppstått!!!! I´m back!!!! Nu går det nå mig igen, har bytt pin-kod så det inte är någon etta i. Tänker inte göra om samma misstag, men ska nog köpa mig en ny inom kort. Kanske blir en vit iphone bara för att reta Crima =)Har bakat en god kaka idag med kommer med receptet senare!

Ha de gött!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar