söndag 26 juni 2016

En härlig helg :)

Vi hade en trevlig midsommar med goa vänner, barn och vilket underbart väder det blev. Härligt när man ser allas barn springer runt och leker med varandra och har riktigt kul och de sköter sig själva :)

I lördags hade vi en heldag här hemma med trädgårdsarbete, vi ska nu göra våran trädgård lite större :) Så vi har grävt och kört massa jord som vi har plattat till för att nu så lite gräs.. Blev klara bakom garaget och håller på med framsidan. Ska fortsätta med muren vi har påbörjat för ett antal år sedan, men vi tar det lite efter som. Har även en damm i tankarna som vi skulle vilja skapa så småningom:)

Frågan är om det blir en åkgräsklippare eller en robot till dessa ytor... Nu har vi en snäll pappa/svärfar som har varit våran trädgårdsmästare och klippt åt oss. Han är verkligen guld värd!
Vad härligt det varit med långhelg och fått umgåtts med mina pojkar och familj. Leo skickar vi ju runt på veckorna men efter denna veckan som kommer har Crima semester i 6 veckor och jag jobbar 3 veckor till, suck längtar efter semester jag med nu... Men det går fort förhoppningsvis..
Denna veckan blir det en hel del dubbeljobb både på mitt vanliga och sen hos mamma 5 dagar.. Har haft problem med folk som slutat och vikariat mm men nu har vi fått in en tjej och en kvinna men kan inte hoppa på schema förrän v27 så då får jag täcka upp lite.
Igår klippte jag mamma och man ser i hennes ögon att hon blir glad även om hon inte kan förmedla eller säga något. Fan vad jobbigt att hon är sjuk, vill inget hellre än att ha henne tillbaka. Tänker inte jätteofta på det då man har fullt upp med annat men ibland kommer det över mig och då bryter jag fullständigt ihop och allt känns bara piss och meningslöst. Varför just hon, varför just vi?! Snyft...

Ska lägga mig nu och vakna upp positiv och glad och ta nya tag nästa vecka :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar