torsdag 7 januari 2016

Nytt år!

Och idag är våran lilla Leo redan 7 månader :) Tycker alltid när det har varit mycket i almanackan så är det så gött att vända blad till ny månad. Och nu fick man äntligen vända till ett nytt år och slänga den gamla fullkluttrade almanackan. Det är redan många roliga saker detta året att se fram emot en hemlig bröllopsdagsfirande den 21:e jan, 30-årsfester, Max 3 år, Leo 1 år, bröllop, fotbolls EM, årlig kräftskiva och förhoppningsvis en utlandsresan :) Hoppas på ett riktigt bra år 2016!
Nu verkar det som vintern börjar komma och snön faller lagom när julen är över och kylan har verkligen infunnit sig. Vi har haft strul men vårat värmegolv så det har varit istid i huset igår och idag, suck... så våran kamin har verkligen fått jobba. Men nu börjar det ordna upp sig och värmen börjar komma tillbaka :) Vi har redan dansat ut julen det är så skönt tycker jag när man kan plocka ner allt igen och det känns rent och fräscht igen. Vinter är inte min favorit årstid precis men lite pulkaåkning med barnen blir det iaf :)
Min kreativa mat/bak sidan har varit i farten. På nyår blev det lite kallskuret till min svägerska som hade lite fest. Testade nytt recept med kallskuren fläskfilé och sen kycklingfilé med lite olika frukter.
Gjorde en likadan Elsa tårta som Sofie fick till en tjej som heter Freja när hon fyllde 4 år för några dagar sedan. Och igår gjorde jag en Olof tårta också från filmen Frost till en kille som heter William som fyllde 4 år. Det är såååå jäkla kul att göra figurtårtor :)
På måndag börjar Crima jobba igen men bara 3 veckor sen går han hem på pappaledigt i 2 månader och jag ska jobba heltid 2 månader. Det blir nyttigt för han att vara hemma och sköta 2 barn och markservicen här hemma :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar