torsdag 26 september 2013

Vill inte vara skrytsam!!

Usch jag vill verkligen inte framstå som skrytsam då jag visar upp att vi köpt en ny bil till och ska på 2 utlandsresor nästa år mm... En del folk undrar säkert hur vi har råd mm..

Vi har aldrig fått något serverat utan vi har kämpat och slitit för att att kunna unna oss saker och göra det vi tycker om. Jag har alltid varit arbetsam och gillar att arbeta!! Jobbade extra efter skolan och tog så många jobb jag kunde för att spara pengar till roliga saker. Den ena resan med familjen har vi sparat en peng varje månad i 3 år för att förhoppningsvis kunna ta med mamma någon mer gång. Men nu ser vi det som omöjligt, vad gör vi om hon får anfall på flyget mm?! Så nästa år åker vi utan henne känns jobbigt men man måste kunna gå vidare. Hon är iaf i väldigt goda händer med många bra assistenter som vi nu har :)

Sen tjänar jag och Crima väldigt bra tillsammans då jag nu börjat jobba igen. Så vi kan lägga undan och spara en hel del. En del väljer att gå hemma länge för det är skönt att slippa jobba men alla är vi olika. Så vi jobbar verkligen för att kunna göra det vi gör, Crima jobbar mycket övertid nu men det resulterar i mindre tid med sin son. Men det gör han för att vi ska kunna ha det bra. Och vi har väldigt roligt sen, och Max blir super glad när pappa kommer hem :)
Det här med bilen var något vi behövde, vi har väl säkert gått back 40000 kr på alla golfar vi haft som andrabil. Man går aldrig + i bilaffärer tyvärr :( Så nu hoppas jag denna Saab håller en längre tid och är säker för min son att åka i.

Ibland känner man verkligen vilka som är sina riktiga vänner, de som är glad för ens skull och gläds med en när något roligt händer. Jag skulle bli jätteglad om en av mina vänner vann massa pengar på lotto eller får det fint i sitt hus eller skaffat nya prylar mm.. Men som sagt alla är vi olika!

Ville bara lätta mitt hjärta att vi inte glider på en räkmacka om många tror det utan vi kämpar för det! Mitt liv är verkligen inte perfekt, saknar min mamma så otroligt mycket att bara kunna prata med henne :( Jag skulle byta alla pengar vi tjänat i världen mot att hon skulle kunna bli frisk men det går ju inte.. Har nog aldrig gråtit så mycket över henne som jag har gjort den senaste tiden, det är jätte jobbigt! Man skulle bara vilja ha lite råd om t.ex Max och få hör hur stolt hon är över mig!
Idag har jag och Max varit på lunch hos våra vänner Julia och lilla Siri, tack för den goda maten var alldeles lagom :) Efter lite bus och lek somnade han gott i bilen på hemvägen! Vi får ses snart igen!

Kram

6 kommentarer:

  1. Det är ni värda, inte för att jag tycker det är skönt med att bli av med Crima som ni kallar honom 2 veckor under nästa år utan att han sliter som ett djur och behöver komma ifrån det så det verkligen inte går för långt som det känns att det gör iblan

    SvaraRadera
  2. Tack Mehrdad! Ja det har blivit lite mycket jobb nu det senaste, skönt att han är pappaledig på fredagar nu iaf :)

    SvaraRadera
  3. Tycker inte att du eller någon annan heller för den delen ska behöva redogöra för sin ekonomi. Alla prioriterar olika och har olika intressen. Var och en måste få göra det som känns bäst för en själv och ens familj. Skit i alla avundsjuka kommentarer och njut av att ni har det så bra som ni har det =)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med är jätteglad att vi har det bra!

    SvaraRadera
  5. Så himla synd att du ska behöva förklara dig! Även om du skulle glidit på en räkmacka hade det varit toppen ;)
    Att folk ska störa sig...det säger mer om den personen, att hen inte mår bra!
    Njut av din fina familj!
    //Annelie Ek

    SvaraRadera