söndag 14 juli 2013

Viktiga tider!

Läste en sån bra artikel i Aftonbladet för någon vecka sedan som barn- och föräldrarpsykologen hade skrivit om att alla behöver lite tid för sig själva. Att det är viktigt att planera för olika sorters tid, familjetid, partid, egentid och föräldrartid då barnet umgås med en förälder i taget.

För någon vecka sedan när Crima hade som mest att göra på jobbet och fick jobba över var och varannan dag så umgicks jag och Max 24 timmar om dygnet. Crima kom hem sent sa hej gick in i duschen och sen var det dags för lilleman att sova. Då hade man önskat lite avlastning emellanåt. Nu när Crima har semester så har vi hunnit med alla sorters tid och känner att vad viktigt det är när man tänker efter för att orka.

När Crima har kört hö på dagarna har jag och Max haft mystid, i onsdags var jag på bingo då fick Crima och Max föräldrartid och jag min egentid. I torsdags kväll var Max hos farmor då hade jag och Crima partid vi var i Borås och såg på bio och var på restaurang och käkade god mat :) Och familjetid har vi hela tiden då vi är tillsammans :)

Max är världens goaste och gladaste kille men han har också gnälliga dagar som alla andra och då längtar man bort till sin egentid ibland men så fort jag är ifrån han så längtar jag efter honom massor. Så ibland måste man bort från boet för att hinna längta  :) Jag älskar min familj dom är det bästa som finns!
Vi såg på Man of steel och den var riktigt bra! Tack vare att jag sett på Smallville serien så fattade jag allt :)
Vi åt på våran favorit restaurang efteråt Oliven och jag älskar friterad fetaost såååå himla gott!!! Till varmrätt blev det kycklingspett det var också gott.
Hälsade på hökörarna och kusinen Sofie orkade inte gå hela vägen så hon fick åka med Max sista biten. Max tycket jättemycket om Sofie, han skrattar och pratar så fort han ser henne det är så kul :)
Nu är hökörningen klar för denna gången så nu har vi mer tid för varandra, hoppas vädret håller i sig så vi kan hitta på nått kul.

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar