söndag 12 maj 2013

Växter till krukorna!

Idag har vi varit i Vartofta handelsträdgård och köpt växter till våra svarta krukor. Det blev 2 gröna buskar Buxbom tror jag dom heter, man kan klippa och skulptera dom som man vill. Och sen blev det 2 lavendelblommor som blommar nu i sommar.
 De gjorde sig bra på stentrappan tycker jag :)
Vi har även lagt klart markteglet ner mot garaget. Vi fick riva den gamla trappan till tvättstugan så nu ska det snickras på en ny och bättre.
Idag har jag även fått tummen ur och sått i mina pallkragar, lite sallad, morötter och kryddor blir det i år. Det har ju varit bra så väder regn, sol och värme om vart annat.
Känns som vi fått mycket gjort redan i trädgården men det är mycket arbete kvar. Det är bara att jobba på och se vad vi hinner med.

Idag har Max varit väldigt gnällig min lilla stackare och inget har typ hjälpt, jo pappa Crimas egenkomponerade sånger har han skrattat till emellanåt. Nu hoppas jag han sover bra inatt efter hackig sömn under dagen.

Imorgon blir det ett besök hos mamma, jag längtar efter henne!

Ha de gott!
Kram

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blir! Jag är nästan alltid inne på in blogg på iPaden och det funkar inte att kommentera då, mycket frustrerande!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja det är jäkligt konstigt tycker jag.

    SvaraRadera