fredag 20 juli 2012

Växer så det knakar!

Jag gjorde ju ett experiment i år med att så lite i pallkragar och kan ju inte påstå att växter och grönt är min starka sida precis. Men titta så det har växt!
Det är dill, persilja, timjan sen har jag satt ner en av mina tomatplantor och bakom den kommer basilika fast den är det inte lika mycket fart på.
Den här tomatplantan fick vi av Crimas jobbarkompis och det är en hel del tomater på men nu väntar vi bara på att dom ska bli röda. Solen har ju lyst med sin frånvaro denna sommar än så länge så jag undrar om dom verkligen blir röda i år. Kommer även små tomater på mina egna plantor, det är ju kul när man har lyckats själv :)
Nästa år kanske jag bygger över ett växthus så dom även blir lite skyddade.

Ha det gott, vädret ser ut att vara med oss idag iaf.
Kram

1 kommentar: