torsdag 19 juli 2012

Fortsättning på murläggningen!

Igår fortsatte vi med murläggningen då resten av stenarna kom hem. Sista delen av muren ut mot vägen blev klar.
 Medans de andra la pussel så busade jag och Sofie mest :)
Sedan var det bara att fortsätta åt andra hållet. Man kan kalla Malin för laser kvinnan!
 
 Det fick bli lite tacomys så vi orkade med att jobba på :)
 Efter murläggningen så började vi fylla på med jord och kratta ut där det ska bli gräsmatta. Å vad jag längtar efter en grön och fin gräsmatta!!
Och så här ser det ut idag från alla vinklar och vrån :) Jag bara älskar det, det blev så rent och snygg på en gång. Nu slipper det se ut som en byggarbetsplats på framsidan.
 
Och här ska det läggas marktegel sen med lite lampor. Teglet kommer nästa månad så nu kan vi köra klart med jorden först.
Tyckte faktiskt att vi han med en hel del igår, det är kul när det går framåt. Nu ska det bara läggas en trappa ner till gräsmattan framför huvudentrén och sen 4 m mur till efter det.

Idag är jag ledig känns skönt, får se om jag orkar baka något kanske men först städ hos syrran :)

Ha de bra!
Kram

2 kommentarer: