söndag 12 januari 2014

Veckan som gått!

Fattar inte hur veckorna kan gå så fort, det är väl bara för Crima också varit hemma denna veckan. Det har väl inte hänt så mycket precis men här kommer lite bilder från saker som hänt i veckan!
Det blev ett bullbak, snurrade bullar är mycket finare än vanliga man skär och lägger i bullformar tycker jag men sällan man orkar göra snurror för att de vanliga går mycket fortare. Crima slukade väl i sig typ 6 st med en gång, så de var nog godkända!
I onsdags var jag och Crima i Jönköping och handlade förvaringsmöbler på Ikea till Max rum. Det blev den serien jag har visat er tidigare, en garderob, en  bokhylla med lådor och en bänk med låda under för massa leksaker. Det blev riktigt fint och jag att jättenöjd :) Blir nog bra med nån tavla med lite bokstäver eller siffror på över bänken sen.
Max provsitter bänken och är jätteglad för sina nya möbler :) Min busunge!
Jag har tillverkat 3 stora smörgåstårtor till lite olika och då blev det en liten bit över till oss, mums!
Igår var vi på 30-årsfest i Luttra bygdegård och detta var min nya outfit för kvällen, man blir alltid lika glad när man har handlat något nytt :)
Här är vi på väg från förfesten till 30-årsfesten lite små lulliga och glada. Det var en toppenfest tack Markus och Linnea för god mat/fika och jättebra trubadur så vi kunde skaka rumpa och bugga loss lite. Crima var orolig för mig som hade med mig 1 vinflaska och 7 cider men jag klarade mig fint, frågan är hur Crima mådde i morses som spydde som en kalv, hahaha vekling!!!! Jag hade bara lätt huvudvärk som gick över efter 2 alvedon och lite frukost :)
Max fick sova över hos farmor och farfar och idag när vi kom hem så testade vi pulkan som Max fick i julklapp. Han tyckte det var jättekul och grät när vi skulle gå in. Får hoppas snön ligger kvar lite så vi kan åka mer en annan dag.
Imorgon blir det tillbaka till verkligheten, Crima börjar jobba igen och jag fortsätter min mammaledighet och ca 50% nattjobb. 1:a april hoppas jag att Max kommer in på dagis. Oj vad stor han låter när man säger dagis men ändå spännande hur det ska gå :)

Ha de gott!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar