måndag 20 januari 2014

Road trip till Dalarna!

Usch vad dålig jag varit på att uppdaterat bloggen dom 2 senaste veckorna.. Men det känns som jag inte hunnit med iaf inte med en busig liten pojk i huset :)

Det har varit kämpigt ett tag nu med Max sömn på nätterna så jag blir tokig!!!! Det har hållit på i över 6 månader nu han drömmer mycket och sen är det mycket som händer i hans kropp med tänder mm.. Han gnyr så iaf jag vaknar allt från 5 till 12 gånger/natt ibland somnar han om själv men oftast gnyr han tills han får lite vatten och sen somnar han om. Men jag har ju både svårt för att somna och somna om, suck säger jag bara det har blivit en ond cirkel och det gör mig stressad :( Hur länge ska man orka tänker jag och när kommer det bli bättre??!!! Och när man blir trött så blir man irriterad och ledsen så lätt för småsaker vilket gör att det tär på mig och Crima i onödan. Då tänker jag även mycket på mamma önskar hon kunde trösta och hjälpa mig, alla vill väl ha sin mamma när man mår dåligt. Så det har varit jobbigt och min kropp börjar säga ifrån, har aldrig haft så mycket huvudvärk som jag haft den senaste tiden. Så nu på dagarna när Max har vilat har även jag vilat för att orka med nätterna. Det är nog ingen som kan förstå hur det är om man inte har varit med om det själv.

Men på dagarna är Max så himla go nu, pratar och skrattar mycket och har precis börjat gå, hurra hurra!! Han är så söt när han kommer gående så försiktigt :) Han börjar fatta mer och mer att han kan gå. Jag försöker tänka positivt och att det kommer bli bättre med sömnen och man kan inget annat än att älska han så otroligt mycket. Han är trots allt värd varenda vaken timme om natten, min lilla goding :)
I lördags tog vi en liten road trip upp till Dalarna till våra kompisar och Max faddrar Anders och Therese. Max gillar inte att åka bil och sitta fast så jag var lite nervös hur det skulle gå i 40 mil.
Men han skötte sig toppen bra, vi hade med iPaden så han kunde se på film bland annat.
Och sen sova han gott nån timme i sin nya bilstol :)
Anders och Therese hade köpt ett hus som vi nu skulle få kika på, så en liten inflyttningspresent blev det. Denna var lite kul tyckte jag när man kunde hänga dit lite kort så det gjorde vi :)
Framme blev det husesyn, promenad i området, middag, bus och kul att bara umgås.
Max höll lådan som vanligt, och hoppa runt som en apa :)
Bus med Anders :)
Max åker runt på sin filt, mycket kul!
Var även en lång resa hem igår men det gick också väldigt bra. Alltid skönt att komma hem igen, då blev det en skönt och efterlängtad dusch. Max är så söt i sin lilla badkappa, hihi och han älskar att bada och duscha ;)
Max sover nu så det var skönt att blogga av sig lite och nu ska jag också lägga mig och hålla tummarna att denna natten blir bra!

Sov gott!
Kram

1 kommentar:

  1. Jag ska också gå och lägga mig nu. Sov så gott. Tack för idag. Kramar

    SvaraRadera