torsdag 1 augusti 2013

Byte av rum!

Både jag och Crima tyckte det var jättekul att möblera om när vi var små/yngre och det hänger nog i sig fortfarande :) Crima har velat göra det länge för att testa men jag har varit feg och inte orkat. Men igår så tänkte jag vad fasen det vore nog lite kul iaf.
Så vi flyttade kontoret till det bakre rummet som vi inte haft till något särskilt bara förvaring av skit. Och vårat sovrum flyttade vi till rummet där kontoret var förut och vårat gamla sovrum är nu ett gästrum tillsvidare. Crima vill att det ska bli ett tv-spelsrum men jag är inte så förtjust i det så vi får se. Ska ju bli ett barnrum senare om vi får fler barn vilket vi hoppas om något år :) Max var självklart med och flyttade. Han sitter så bra nu alldeles själv :)
Såhär blev vårat nya sovrum! Mycket bättre, ljusare trots svart tapet, mysigare och nära till Max rum som är mitt emot när han vill springa över på nätterna framöver :)
 Mysigt att kunna ligga i sängen och se på film innan man lägger sig.
Såhär blev kontoret också mycket bättre och mysigare. Kul att det rummet kommer till användning nu, och kontoret var ju tänkt att det skulle vara här i framtiden när alla sovrum är fulla.
Det bästa med en flytt är att man måste städa i ordning bland alla saker. Rensade och slängde en hel del och satte in massa papper i pärmar som bara har blivit liggande.
Blev ju även sugen på att göra i ordning i Max rum så idag var jag och hämtade lite inomhuspanel som ska vara på 2 väggar och tapetprover. Å vad roligt det ska bli!

Imorgon (torsdag) ska vi åka en sväng till Jönköping A6 och Ikea, några hyllor är ett måste!

Ha de gott!
Kram

3 kommentarer: