tisdag 19 februari 2013

Vilket drama!!!

Tidigare idag (måndag) vid 17.00 tiden så ringer Caroline som jobbar hos mamma, -bli inte rädd nu men brandkåren och ambulans är här för det har brunnit i pannrummet men ingen är skadad. Shit tänkte jag och gick dit på en gång för att se vad som hade hänt. Det var inte så farligt mest rökskadat i pannrummet och garaget men stod på vädring. Pappa körde natt på mejeriet så han hade precis börjat jobba, och då en annan på hans jobb lagt sin lastbil i diket så fanns det ingen mer än han som kunde köra. Brandkåren sa att vi får vara lite vaksamma för det kan självantända ibland så det inte tar sig igen.
20.30 ringer Caroline igen -finns det nån mer brandsläckare för nu brinner det igen. Jag ropar till Crima -det brinner igen du måste åka med brandsläckare NU!!! Crima åker i golfen och jag efter med Max i volvon samtidigt som jag ringer Henke så han med kommer. Jag stannade nere vid vägen för att brandkåren skulle komma fram, då kommer Crima springandes panikslagen det brinner som helvete måste hem och hämta nästa brandsläckare. Så det var snabba ryck hem efter den som inte räckte långt. Kändes som en evighet till brandkåren var på plats igen. Och där stod vi helt maktlösa!!
Mamma satt ute i rullstolen i kylan i bara nattlinne då Caroline fick slita ut henne. Så vi fick ner henne i min bil och på med värme och filtar. Syrran var på jobbet och hade utbildning så lilla Sofie var med Henke så hon fick också hoppa in i min bil för lite värme. Där satt jag, mamma, Sofie och Max och tittade på blåljusen och jag försökte underhålla de så gott jag kunde.
Vi åkte hem och la mamma hemma hos mig, även om hon inte alltid är klar i huvudet så var hon skärrad och tagen av vad som hade hänt. Andra gången det började brinna hade det spridit sig upp på vinden över pannrummet och hela gaveln på baksidan av garaget och pannrummet hade brunnit upp. Som tur var så klarade sig huset!! Och vilken tur att Caroline upptäckte att det brann igen, och som höll sig lugn och ringde brandkåren annars kunde det gått riktigt illa. Tack till dig som är en ängel!!
Nu sitter både Henke och Crima vakt inatt så att det inte är något som ligger och pyr. Själv ska jag gå och lägga mig en stund då Max sover så gott. Han har varit så snäll och mysig idag, vi var ju på BVC och han hade gått upp från 3820 g till 4045 g och 56 cm lång :)

Slut på dramat god natt!
Kram

4 kommentarer:

  1. Vi såg brandkåren när vi var på kyrkogården. Tur att det gick bra ändå! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Usch! Verkligen en dramatiskt kväll/natt! Och tur att ingen skadade sig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja det var verkligen tur, en kvart senare och det hade även tagit eld i huset. Och tur mamma inte var själv vilket hon är ibland nån timme på natten, för hon kan ju inte ta sig någonstans.

    SvaraRadera
  4. Herrejösses! Tur ingen skadades!

    SvaraRadera