söndag 17 februari 2013

Mjölkstockning!

Här om dagen fick jag så jäkla ont i högerbröstet och fick 39,5 grader feber = mjölkstockning. Så jag har haft frossa och svettats som en galning där emellan. Min lilla guldklimp hade då givetvis magknip den natten då jag mådde som sämst, det var inget roligt. Dagen efter så släppte magknipen då han sket 4 ggr på 15 min :) Usch man tycker så synd om det lilla livet när man ser hur det krampar i magen, men han är väldigt lätt att trösta som tur är. Bröstet blev iaf bra efter 1 dag då jag duschat varmt och la en varm vetekudde på bröstet innan jag ammade.

Jag har fryst in massa iskuber med bröstmjölk och igår testade vi om han tog flaskan, och det gjorde han direkt :) Han snuffade och åt i pappas knä till sista droppen.. och efter det tog han mitt bröst igen, duktig pojke!! Skönt att veta att man kan lämna boet om man vill nån gång och att pappa fixar biffen ;)
Idag har min pappa varit barnvakt i 2 timmar då vi varit på Kurorten i Falköping och ätit brunch, det var riktigt gott och det fanns massa att välja på.

Har försökt blogga i flera dagar men det har alltid kommit nått emellan och tiden bara springer iväg, och min lilla Max tar upp mycket av min tid men det är bara underbart.

Imorgon ska vi till BVC för väga och mäta ska bli spännande, sist hade han gått upp från 3584 g till 3820 g på bara 3-4 dagar så vi får se vad vågen säger nu. Själv har jag gått ner 13,5 kilo än så länge!!

Nu ska jag fortsätta mysa med min lilla familj!

Ha en trevlig söndag!
Kram

2 kommentarer:

  1. Han ser så söt ut. Får man lov att fråga hur mycket du gick upp under hela graviditeten? kram

    SvaraRadera
  2. Jag gick upp ca 17 kg, så jag har några kg kvar att tappa + att jag gärna vill gå ner lite till :) Lättare när det blir vår då man kan gå ut på lång promenader mer. Kram

    SvaraRadera