måndag 13 februari 2012

Tjej kväll!

I lördags var det lite tjejkväll här hemma hos mig, vi åt 3-rätters och såg på melodifestivalen mycket trevligt var det. Tjötade lite skit och lyssnade på Simones sjuka drömmar, hahaha... Jag gjorde en kräft/räk cocktail till förrätt med ett vitlöksbröd, blev riktigt gott faktiskt. Har fått förfrågan om receptet på cocktailen så den kommer här. Har inga riktiga mått med vad som var i.

I själva salladen hade jag bara:

sallad
gurka
cocktail tomater
äpple

I röran hade jag:

kräftstjärtar
räkor
creme fraiche
majonäs
rödlök
dill
citronsaft
vitlök
salt
vitpeppar

Vitlöksbröd:

Jag tog landgångsbröd delade i 3 stänger. Blandade smör med pressad vitlök och flingsalt och smörade på. Hackade lite färsk persilja och strödde på. In i ugnen i 200 grader tills brödet blev lite krispigt.
Klart!

4 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig kväll :) Skulle säga att mina drömmar är helt normala?!?!? :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja det kanske är sånt dom flesta drömmer om ;) jag drömde också väldigt sjukt i natt.. hahaha

    SvaraRadera
  3. Alltså nu läste jag hela receptet noga och jag undrar lite. Du har alltså salladen underst och sen röran på? Vitlöken pressar du i eller? Hur mycket ungefär?

    SvaraRadera
  4. Japp hade lite sallad i botten och strödde lite andra grejer på, man kan ju ta vad som helat det man tycker om. Ja sen gjorde jag typ en skagenröra och hällde på, pressade i 1-2 vitlökar, man får smaka sig fram lite.

    SvaraRadera