lördag 11 februari 2012

Kyckling & Bacon Paj!

Ikväll blir det tjejkväll här hemma hos mig, tycker killarna har umgåtts mycket på det senaste så då tycker jag att det var dags för även oss tjejer att umgås =) Håller på och förbereder lite, det blir lite knyt kalas några ska även hjälpa till att laga maten. Jag ska iaf bjuda på en matpaj som består av kyckling och bacon (otippat) som ni vet så är jag mycket för kyckling och bacon i mat =) Tycket att det är en bra kombination. När syrran fyllde år så ville hon bjuda på paj och då gjorde jag denna och den blev så god, så det får bli den ikväll med!För er som också är sugen så kommer receptet här!

1 förpackning färdigkavlad smördeg

FYLLNING:

2 Kycklingfileér + grill olja (i ugnen 225 grader i 20 minuter)
2 pkt bacon
1 gul lök
2 dl creme fraiche
1 dl chilisås
sambal oelek efter smak för att få lite hetta
salt, peppar
2 dl riven ost
3 ägg

GARNERING:

Tomatskivor, fetaost och oregano

Gör såhär:
Förgrädda skalet i 225 grader i 5 minuter. Sänk värmen till 200 grader.
Hacka de ugnsbakade kycklingfileérna, knaperstek bacon och fräs den hackade löken. Blanda allt tillsammans med creme fraiche, chilisås, sambal oelek, salt och peppar. Blanda sedan i de 3 uppvispade äggen tillsammans med 1 ½ dl av osten och smaka av. Häll allt i pajskalet lägg på garneringen och strö på resten av osten.
Grädda mitt i ugnen i ca 30 minuter.

Smaklig måltid!!

Kram

1 kommentar: